Assalamualaikum sahabat...terima kasih singgah..semoga peroleh manfaat bersama ^_^
Pelangi Itu Indah: ape ko nk jadik yan???

Thursday 2 June 2011

ape ko nk jadik yan???


i am to be...


wat i want to be????


ahhhh...



pakai BM boley sangat kan!!!


bkn ade omputih pon nk bace~


stat with wat i want to be...
lantakkk ye fiza...
sebelom 'i am to be'...
sy nk mengarot with 'wat i want to be'...
cume beza nye mksod tersirat dan tersurat...
fiza kate wat i want to be cm xmatang...
childish...
tp...
tolak tepi...
nk childish dlu....
baru jadik matured..
hohoh~


wat i want to be...

hohoho~
okeh...
stat tadika lagik aku da biase denga soalan mcmnih...
"izyan,dah besaaa mau jadik ape???"
ngengehngeh~
dari tadika sampe darjah 6...
jawapan aku...
"i want to be TEACHER"
kenape ekau nk jadik cikgu pulokkk???
sbb aku suke mengaja lah!!
plus2...
cikgu menarik wat???
hot2...
dressup xkalah!!!

okeh...
sebabkan kehampaan dengan fe'el segelintir cikgu...
yg sukeh merotan...
mencubit...
so,stop it dreaming nk jadik TEACHER...
sbb,
aku baek...
xsampe ati nk rotan...
cubet...
ohoooo~
naek fom 1 aku ade "wat i want to be" yg baru...
nk jadik FORENSIK...
sbb apeh???
sbb kononye aku nih xtakot tengok mayat begelimpangan...
padahal bau busuk seket...
naek pitam aku...
xpeh2..
konon kuat la kan...
tapi...sampai form4 jek berangan jadik mende alah tuh...
mcm pandai jekk nk ambek forensik kan???
sekali dapat aliran akaun...
apekahhhh???
benci kira2..
ahhhhhh~
stop "wat i want to be"

"i am to be"
bile dah besaaaa....
matang seket....
stop cerita dongeng....
stop mimpi nk jadik princess...
so,since fom 5 n up n up...
sudah ade "aku nak jadik ape" yg permanent...
nk jadik CHEF bakery!!!
nk ade kafe TERSENDIRI okehhh!!
nk buat CAKE!!
BUN yg sedap2!!
CUPCAKE!!!
OMG...
kenape berubah???
jauh sgt2 kan???
sebab...
aku sgt sukeh BISNES!!
tp bukan la aku nk amek 100% bisnes...
cukoplah basic kan?kan?
kenape bakery???
sbb aku suke KEK yg lazat...
BUN2 yg lembotttt...
makan???
yup...
everyone love to eat!!!
so,bisnes nie yg amat2 menguntungkan...
ape nk letak name kafe aku tuh???
should be "RAINBOW CAFE"
aku suke pelangi...
hahahahahaha~
so,itulah "i am to be"
doakan aku dapat catch my DREAM!!
xnk dah mimpi siang hari!!

okeh...
sekian...
kepade HAFIZAH FADZIL...
sori2...
sy memg suke mengarot dulu...
hohoho~



*mengarott di siang ari okeh kot... :)






~Jihad is our way,Syahid is our dreams..Thats our destiny ♥ ISLAM~

No comments:

Post a Comment